0
Меню
товарів 0
Сума0 грн.
Оформити замовлення
Відділ продажу:
050 305-82-28
Відділ продажу:
067 233-82-28
Відділ продажу:
063 237-82-28
Сервісний центр
067 601-55-15
товарів 0
Сума0 грн.
Оформити замовлення

Відмовили гальма? Не біда!

 

Зламані гальма - забезпечена путівка байка до кладової або у гараж. Щоб повернути його до життя, слід уважно віднестися до заміни «життєво важливої» деталі, розібравшись у її видах, перевазгах і недоліках кожного конкретного варіанту. Одразу уточнюємо: будь-яка сисетма гальм, навіть найдорожча, ні в якому разі не може бути універсальною і найкращою. Вибір системи гальм залежить від особливості стилю катання, типу траси і інших факторів. Тому, ретельно обдумайте всі за і проти і визначте, для чого Вам потрібен велосипед і чому зіпсувались його гальма.

А тепер трохи теорії!

Види велосипедних гальм.

1. Ролерні гальма (барабанні).

Відмінна особливість такого виду систем у способі та місці їх встановлення (вони фіксуються у втулках колес). Цей факт є одночасно і плюсом, і мінусом. З однієї сторони, це надійна перепона для потрапляння бруду, а з іншої – технічне обслуговування такої конструкції досить проблематичне. До того ж, барабанними гальмами найчастіше оснащують тільки сіті-байки (велосипеди, що використовують у сприятливих умовах у місті, і які не призначені для участі у змаганнях або "творчих" велоекспериментах). У той же час, вони мають гарний показник ефективності гальмування, при цьому власнику велосипеда не потрібно що-небудь регулювати. Відносним мінусом можна вважати низьку ремонтопридатність і ступінь надійності – але, повторюємо: ці гальма для серйозних навантажень не призначені, а от для покатушок у місті підійдут ідеально. 

2. Ободні гальма.

Найпопулярніший варіант. Механізм їх роботи у наступному: гальмівні колодки просто притискаються до ободу і в наслідок цього і відбувається гальмування. Встановлювати ободні системи доволі просто, але вони занадто примхливі у обслуговуванні, величезний плюс - невисока ціна. Однак тут з'являються і цілком закономірні мінуси: гальмівні колодки і той же обід сильно зношуються. Так що – скажіть «привіт» ремонтним роботам. До речі, у поганих погодних умовах (сніг, дощ, низька температура) ободні гальма функціонують гірше.

Повертаємось до теорії. Ободні гальма мають три модифікації: кліщєві, векторні, кантилеверні. Чому це важливо і чому варто у це вникати?

Перший вид рекомендують встановлювати у поєднанні з барабанними системами на шосейні велосипеди. Один з оптимальных варіантів – серія гальм Rival

Векторні гальма мають низький рівень зношення, відрізняються більш високою якістю, що дозволяє застосовувати їх у польових умовах – якщо тільки Ви будете «катать» у таких умовах. 

А от кантилеверні гальма до сих пір залишаються класикою, а деякі виробники (наприклад Avid) змогли підняти їх на новий рівень і скласти гідну конкуренцію іншим, більш сучасним варіантам у легкості налаштування і ефективності функціонування. Не хочете морочитися з налаштуванням – це хороший вибір.

 

3. Механічні і гідравлічні модифікації дискових гальм.

Це варіанти для, так званих, ризикованих хлопців. Такі велогальма краще за все прилаштовані для їзди по бездоріжжю або пересіченій місцевості. Вони не бояться, а ні морозів, а ні дощів, а ні урагану Катрін (урагану, можливо лише трішки :) ). 

Механізм гальмування відносно простий: натискаєте рукоятки на кермі, вони приводять у дію гальмівну систему зі сталевого троса (механічні гальма) і гідролінії (гідравлічні гальма).

AVID ELIXIR AVID JUICY AVID CODE AVID XX CARBON


 

 

Додаткові плюси до вище перерахованих – високий рівень ефективності гальмування. І, до речі, ці гальма не бояться бруду і не вимагають частого регулювання. Єдина умова – своєчасна заміна колодок. 

Серед недоліків – деяка примхливість до жорсткості рами і спиць, а також обода і вилки. Ціна їх також вища, ніж у інших варіантів. Процес встановлення і налаштування дещо складніший, але здійснювати його необхідно значно рідше.

Ось тепер, коли у Вас цілий багаж знаннь за плечима, давайте вибирати гальма.

Для спокійного катания в умовах міста або дачі можна використовувати навіть дуже прості варіанти ободних гальмівних систем.

Полюбляєте «вантажні» походи? Тоді найбільш оптимальними будуть гальма середнього, а також високого рівня. Обов'язкова умова - якісні колодки. А це системи V-BRAKE або дискові гальма, які забезпечують комфортну їзду за містом.

Барабанні гальма рекомендують встановлювати на солідні «сіті-байки». Вони рідше зустрічаються в Україні, але за кордоном стали доволі популярними за останні роки.

Хочете поганяти? Для швидкісної їзди, кросів і змагань підійдут конструкції високої якості, такі, як V-BRAKE, а також дискові гідравлічні варіанти. Що стосується інших, то на сьогодні доволі популярні серії AVID ELIXIR, AVID JUICY, AVID CODE, AVID XX CARBON. Ефективні і якісні моделі, нічього не скажешь, і це, звісно впливає на ціну.

Якщо у Вас велосипед середнього класу, то гідравліка тут і не потрібна. Встановіть механічну систему гальм – вона повністю забезпечить нормалье гальмування. Один із таких варіантів - AVID BB7

Між іншим, байки, призначені для тріал-спорту, найчастіше облаштовують такими ж конструкціями, хоча сьогодні на них встановлюють і дискові гідравлічні системи.

 

Особливі види велосипедів, призначені для швидкісного спуску, слід облаштовувати виключно гідравлічними гальмами. Вони могутніші за решту і найкраще підходять для катання у екстремальних умовах. Такі гальма забезпечать Вам впевнене гальмування і чудовий показник модуляції при любих навантаженнях, котрі можуть виникнути у процесі спуску з гір.

Ті, хто використовують дискові гальма, напевно знають, що у мокру погоду і при потраплянні бруду найчастіше конструкція починає скрипіти. Звичайно, на ефективність гальмування це не впливає, але все ж таки цей неприємний момент має місце. Теоретично V-BRAKE бояться бруду, однак зрештою це не завжди так, що і дозволяє використовувати таку модифікацію у подібних умовах. Звичайно, по бездоріжжю з такими велогальмами їздити всеж не варто.

Що ж, здається, ми оглядово пробіглися по всім варіантам. Удачі у виборі, друзі!

Scott підбір: